いきました!^_^


View Place of Interest in a larger map

Friday, July 16, 2010

Peristiwa Berdarah Di Pangkor


Hari Pertama


Participant from left : Yat, Ira Nazirah, Sopeah, Chapo, Me, Sapwan

Alhamdulillah, cuti aku approved jumaat tu. untuk ke Lumut ada 2 saja bas dari melaka, iaitu pukul 9.30 pagi dan 9 malam dengan menggunakan perkhidmatan bas Transnasional. Awal pagi aku bangun, semangat giler nak pergi Pangkor, lepas subuh pergi Melaka Sentral, bertolak sama-sama ngan ayah nak pergi kerja. Setibanya di Melaka Sentral, aku rasa sangat cool, sebab membawa gitar disisi.. hehehehe. 9.30, bas bertolak untuk ke Lumut singgah di Teluk Intan, pada jam 10++pagi bas pergi ke Terminal 2 untuk menganmbil penunpang dan akan menyambung perjalanan pada jam 11.30, ada lebih kurang lagi 40 minit lagi. Sabar je la aku.. turun dari bas, pergi seven E, beli apa2 yang patut, iaitu 5 bugkus roti 60sen.. buat makan dalam bas.. 11.30 bas menyambung perjalanannya ke Teluk Intan. Selepas Teluk Intan, aku sangkakan bas akan terus ke Lumut. dari jauh dah nampak signboard 'Lumut' sampai simpang... bas terus tak belok pun... mana dia nak pergi ni? Akhirnya bas berhenti di sebuah perhentian. Selepas itu, bas menyambung perjalanannya dan singgah di satu lagi perhentian. Selepas itu lagi, bas menyambung perjalanannya dan berhenti di satu lagi perhentian.. MasyaAllah..... signboard Lumut dah 2,3 kali jugak a nampak.. tapi tak sampai2.. sabar lagi.. tiba-tiba, Bas berhenti di Stesen Minyak.. HAH??!! Menyirap!!! kalau bas isi minyak 5 minit penuh takper gak... memang waktu tu dah pening, rasa nak muntah je. Peah pun dah asyik call je dan diorang beritahu aku yang diorang akan tunggu di jeti seberang.. waktu dia call tu aku kat stesen minyak, memang saja aku cakap kuat2 kasi driver tu dengar. hehehehe.


Left Photo : Coral Island yang tak brapa nak coral...
Right Photo : Second night at Pangkor.

Setibanya di stesen Lumut, singgah beli berus gigi, hehehe tertinggal.. then terus ke jeti, mula2 tak nampak kaunter tiket. pastu call safwan, tak jumpa gak, then tanya orang yg kat situ.. baru lah aku nampak kaunter kat tepi tu..hehehehe cari pakai hidung. mana la nak jumpa. Tiket harga 10ringgit pergi balik. tiba di jeti, kesiannya aku tengk diorang.. muka letih sorang2... yang paling kesian yang paling awal datang.. safwan kalau tak silap.. sampai2 peah bagi aku nasi tapaw... hehehehe.. sayang jugak peah kat aku..hahaaahaha! then kami menaiki van kaler air bandung untuk ke hotel, hotel yang kami duduk Bay View Hotel. setibanya di hotel, bende pertama aku baut ialah.. MAKAN.. hehehehe sekali bukak, mak aih!! besaunye ayam.. macam ayam potong 2 je.. so aku makan a... setiap kunyahan tu.. aku rasa terharu... terasa kasih sayang peah kat aku.. hahahahaha!! XD ayat tak boleh blahh... lepas makan, solat.. salin baju... SWIMMING POOL!!! hahahahaha.. swimming pool takder la jernih sangat.. masuk dalam kolam.. pergh pedih mata aku... hahaahaha.. yang pling best, sorang2 backflip dalam air... hehehehe..


waktu malam, kami semua keluar untuk mencari makan. ini adalah kali ketiga aku ke Pangkor. antara part yang aku tak suka pasal pangkor ni, makanan. Lambat siap!! tapi kali ni.. mungkin sebab bukan musim cuti, atau tukang masak dah mahir. takder lah tunggu lama sangat makanan yang di pesan.. sambil2 makan, plan apa yang nak dibuat untuk esok.. so aku cadangkanlah beberapa aktiviti yang best yg aku pernah buat kat sana.. iaitu SNORKELING!! :-D malam tu balik hotel.. terus tidor kot... tak ingat apa aku buat.. hehehehe



Hari Kedua



Bangun pagi solat subuh, mandi siap2.. skali hujan laaaaaa... janji pukul 8-9 gitu nak kelaur, sekali hujan dah... erm.. goleng2 jap.. makan hasil kawan(ayat asrama).. hehehehe.. dalam jam 10 pagi hujan dah berhenti.. kami semua keluar terus ke pantai..
:-) EXCITED!!!
tiba di pantai, ada a abang tu promote dia punya pakej
Snorkeling = 10
banana boat = 15
Jetski = 60/20minit..
kitorang sme setuju, naik boat, abang tu pun tunjuk lah batu2 yang menyerupai binatang2.. sampai di tempat snorkeling.. kecewa giler............. ikan takder.. campak roti, sekor pun tak datang... huhuhu then abang tu meletakkan kami di satu tempat untuk mandi2..
tengah syok2 mandi.. datang pulak banana boat, atau dalam bahasa melayunya bot pisang.. hahahaha kami diberi panduan, cara-cara meng'enjoy'kan diri dengan banana boat.. semua peralatan, jam tangan atau cermin mata diserahkan kepada abang bot.. kemudian, boat pun bergerak dengan lajunya ke tengah laut. sampai satu tempat abang tu angkat tangan, kami semua meletakkan tangan atas kepala.. then abang tu pun pusingkan boat dia... SPLAASSHHH!!~ kami semua terjatuh... HAHAHAHA!! YAY!!!! seronok giler!! Naz! rugi ko tak ikut.. hahahaha!! XD
then... kami naik balik banana boat tu.. kali kedua dah susah nak naik.. hahaha badan dah berat.. kali kedua abang bot lepaskan kat tempat yang awal-awal abang bot amik.. hahahaha!! kali ni berlaku perlanggaran antara Yat dan Sapwan.. hahahaha!! then kami pun sambung mandi manda.. sehinggalah pada satu ketika.. "dah boleh snorkeling dah" wow!! YAY!!!!!!!!!!! gerek a!
di tempat snorkeling, memang best.. yang tak bestnya.. batu karang mcm dah takder... aiseireiiiiii.... what happen??? yang best Ira excited giler ikan datang makan roti kat tangan.. hahaaha!! selepas roti sume dah habis.. kami pun bergambar sakan kat kawan tu.. set timer.. pastu LARIKSSSSSS.. kacha!! huhuhuh batu2 kat situ tak rata.. terlompat-lompat aku.. ada la dalam 2,3 kali aku buat camtu.. bahaya.. nanti jangan buat lagi tau.. last gambar.. lompat-lompat... ADEIHH!!... kaki terjatuh.... rileks.. then senyummmmm... hahahaha
tiba-tiba... eh ada darah..? sapa pulak yang period ni.... sekali tengok kaki sendiri... nnaaaahhhhh.. kaki yang period rupanya... tak sangka darah aku pekat sampai mcm tu sekali.. banyak pulak tu yang keluar.. cepat-cepat pergi tepi tebing.. basuh dengan air laut... wow!! sekejap je luka dah kering.. tapi itulah dia Peristiwa Berdarah di Pangkor
habis snorkeling... kami ke pantai... berbincang untuk menaiki jetski.. aku lah orang yang paling tak nak naik jetski.. tak nak laaa...tak mau laaa.... sekali bila dah naik... haaaaa ko... berpusing2 jetski tu aku kerja kan hahahaha!!! seb baik chapo belakang aku.. belakang berat.. so seimbang... memang best a.. terlompat2 jetski tu kene ombak.. buat drift kat air.. memang menyeonokkan tahap CIPAN!!! hahahahaha!!! tapi ada jugak benda bahaya aku buat... lalu sebelah diorang laju2.. kononnya nak simbah air kat diorang.. bahaya sopi... jangan buat mcm tu lagi.. huhuhu ada la 3 kali aku buat.. and sekali aku kene ngan diorang..hahahahaha
selepas selesai jetski.. kitorang semua balik ke bilik masing... Yat plan untuk main bola tepi pantai.. wow best!! tapi aku cadangkan jalan2 dulu keliling pangkor.. then set... semua setuju untuk jalan2 keliling pangkor.. apa-apa pun.. makan dulu.. hihihihi
untuk mengelilingi Pulau Pangkor caj yang dikenakan time tu ialah RM70 sekali jalan.. owkay... set... kami mengelilingi Pangkor bersama abang van A.K.A abang chapo.. bagus a dia peramah, kongsi apa yang dia tahu pasal pangkor.. abang chapo, hontou ni arigatou gozaimasu..
selesai jalan-jalan Pangkor.. kami bersiap ke pantai untuk BOLA!!! yeah!!!... ok 6 orang bahagi 2.. satu team 3 orang... lat tali lat laili tamplom!!
Team A : Aku, Ira, Peah.... kecut perut aku.. hahahaha
Team B : Sapwan, Yat, Chapo.... terernya diorang...
then pwwweeeetttt!!! perlawanan bermula... wow! terer jugak Ira main bola... terpikat aku.. hahaha.. streching takdak.. apa takdak... teghuih main.. pergh.. aku yang dah semakin gemuk ni.. tercungap-cungap kejar bola... golnya takder.. tapi mmg gandingan serangan aku n Ira mengecutkan chapo!! yang merupakan goal keeper Team B hahahaha tapi bila Yat ngan Sapwan serang... giliran Peah plak kecut perut.. hahahaha!!! kelakar aku tengok Peah main bola.. adeih... kejar bola pun penat... huhuhhu debushh!!!! untuk Peah.. hahaahaha!! akhirnya... tak tau sapa menang... tak ingat.. apa lagi.. aktiviti bergambar pun dijalankan.. hehehe bergambau je korang... aku pun sama hahaha.. wekkkk..
malam tu.. kami makan malam, and plan untuk karaoke.. tapi tak best... karaoke yang tertutup pun mahal.. then kami plan main gitar je... best!! layang giler Yat ngan giter aku.. hahahaha sebut betul2... Giter... hahahaha
(tiba-tiba dengar lagu Scoin - Rindu Rinduan Jadi Kenangan, lenyau nye lagu tu.... huhuhu "aku ko panggil sayang, dia ko panggil sayang, mana satu mahumu..")
banyak lagu yg aku nak main,,, aku tak ingat.... huhuhuh tension... tapi ada gak a yang diorang sama2 layan.. nyanyi sama-sama... hehehe best best
malam tu.. chapo ngan sapwan tengok satu cerita... apa ntah... POP!! aku dah tidur dulu.. aku tak tau apa terjadi malam itu... harap-harap chapo dan sapwan tidak mengerjakan aku.. hahahaahaha!! XD


Hari Ketiga


Hari terakhir di Pangkor... :-) kami menghabiskan apa2 saja makanan yang ada.. hhahahaha!! (Sebenarnya dah banyak kali tangguh buat post ni... sampai terlupa apa yang dah berlaku hari ketiga... huhuhuhu ingat makan je...).. perjalanan pulang ke jeti, naik van kaler bandung cam biasa, sorang pakcik yang bawak.. mmg spoting pak cik tu.. skali dia kuarkan hendset canggih die.. pergh canggih.... hahahaha pastu boleh pulak dia pasang lagu pop... adeih.... tak padan ngan kepiah... huhuhu... tiba2 dia tukar lagu.. lagu Yunk - 'Wali Band' huhuhuhu hatiku terusik seketika di bumi Perak... hati rasa nak menjerit.. huhuhuhu seb baik duduk depan kang menjerit naya pak cik tu.. hahahah XD
setibanya di jeti kat sebelah darat.... terus pi tempat ice blended... belanja sendiri2.... aku tunggu peah belanja aku... ye a dah dapat kerja baru... buat tak tau je... hahahaha XD gurau2 je k(dalam hati serius)... kesimpulan dari peristiwa berdarah ini... ia adalah satu peristiwa yang menyeronokkan... Million thanks to Ira Nazirah, Yat, Chapo, Sapwan, Sapeah... miss you all... and thanks for invite me :-) semoga sasaran Melaka Maju 2010 tercapai.. Bas ke Kuala Lumpur pukul 3 petang, tiba di stesen bas sementara Bukit Jalil chapo temankan aku skejap, peah sambung gi dating.. chapo telah meninggalkan souvenier seperti earphone dan buku di dalam bas untuk pak cik bas sebagai tanda terima kasih kerana telah memandu dengan berhemah... :-p


Gambar-gambar semasa berada di Pangkor.

Red Team

On the way back home


Kagum dengan petikan maut Sapwan


Mesra Feri Sdn. Bhd.


Peristiwa berdarah di Pangkor. Seingat aku, aku je yang cedera parah, tak sangka mereka(Yat, Ira Nazirah) jua begitu.


Souvenier yang dibeli oleh Peah, jangka hayat die 1 hari je bila dah ada kat tangan Peah.


Barang-barang keperluan yang wajib dibawa termasuk tisu tandas... tisu tandas?? XD


Bergambar kenangan bersama Abang driver(kiri sekali) yang bawak van warna bandung ni


Album pertama Sapwan : Gersang


Membaca serta mengeja huruf-huruf yang dah hilang hehehe.


Berkungfu dengan Peah. Kungfu monyet.


Atas bukit di Pangkor


Sapwan menunjukkan bakatnya


Dah habis main baru dapat ambil gambar.


Beach boy... so gay....


at Coral Island Pangkor


Merendamkan kaki yang berdarah.


Sapwan, aku nak kurus macam ko... huhuhu...


Beach boy again.... so gay... hahaha XD


5 comments:

Abu Hurairah™ said...

cip nampak sehat hehe jgn mara :P

M Saufi A R said...

ya... Alhamdulillah.. aku semakin sihat.. hehehe

Abu Hurairah™ said...

ehe..bahagia :>

mahal tak pangkor? teringin nk pegi jugak.

M Saufi A R said...

dalam 300.. best!! ajak a sapa2 :-)

akira sendoh said...

perot coverrr