いきました!^_^


View Place of Interest in a larger map

Monday, May 17, 2010

Thousand Stars

Alleycats - Seribu Bintang
Ingin kupergi jauh darimu
Agar kukenal erti rindu ini
Ingin aku menyelami jiwamu
Agar kukenal dirimu kasih

Ingin aku membenci dirimu
Tapi kebencian tiada padaku
Walau apa yang kau sangkakan
Aku tetap cinta padamu

Telah lama kuhidup melara
Telah kugagal dalam bercinta
Kini kau datang dengan seribu bintang
Bintang yang dulu sembunyi
Bintang yang tiada bererti

Kalau kau sudi menyentuhi hatiku
Aku kan selalu dekat padaku
Tapi jangan kau hanya cuba
Untuk mempermainkan cintaku
Jangan permainkan cintaku

Done talking nonsense..

Setelah bekerja lebih dari setahun, banyak perkara yang dapat di pelajari. Terutamanya mengenai realiti dalam kehidupan. Pertama sekali suka saya memberitahu ialah, pendapatan sampingan. Kalau nak ikutkan, saya tinggal bersama ibu bapa, bermakna, saya tidak perlu kelaur duit sewa rumah yang mungkin memakan belanja hampir 700 untuk rumah 3 bilik.(kalau kat Melaka around 300-500). makan minum percuma.
Kini, gaji yang diterima, seolah-olah tidak mencukupi. Nak cakap tak bayar zakat. Memang Gaji yang ada sekarang ni tak layak untuk membayar zakat.(gaji memang rendah, lebih rendah dari gaji Guard). Diatas kesedaran itu, saya mengambil inisiatif sendiri untuk membuat pendapatan sambilan. Cukuplah sekadar mampu untuk membiayai kos pelajaran pada masa akan datang.. insyaAllah..
Antara inisiatif lain yang dibuat ialah dengan memohon kerja dari mana-mana majikan yang menawarkan kerja yang berkaitan dengan bidang yang diceburi. Alhamdulillah buat masa ini, belum ada satu pun panggilan dari mana-mana majikan. Tak tahu mana silapnya, gambar dalam resume tu melampau ke? atau gaji minta tinggi sangat ke? mungkin belum ada rezeki.


Walauapapun, kini aku diberi tanggungjawab untuk mengendalikan Lab JAVA dan aku berharap, Di Sini Segalanya Bermula...

No comments: